Logo

Poradnik dotyczący klasy wojownik Mental

Poradnik jest napisany autorsko oraz oparty jest na moich doświadczeniach, ogólnej wiedzy zdobytej w grze oraz innych poradnikach. Całość będę starał się rozbudowywać oraz aktualizować.

Wojownik mental to postać świetnie odnajdująca się na arenie PVP. Silne ciosy krytyczne z umiejętności są jego wizytówką. Dla mentala powinniśmy wybrać zdecydowanie broń dwuręczną z uwagi na większą wartość ataku. Jest to postać powolna. Łatwo gdy ktoś nie ma wprawy przestrzelić skillem... Jednak satysfakcja, którą daje krytyczne uderzenie z duchowego jest warta zachodu. Dobrą kontrą na te postać są klasy pod hity, bazujące na przeszywającym uderzeniu. Postać przyjemnie się lvluje oraz bije bossy. Nie trzeba robić dropka. 

 

 

Jeżeli chodzi o bony w ekwipunku PVP: 

 

Broń PVP (2 ręka) :

(do broni dodajemy 2 KD klasowe + KD śmierci/szybkości zaklęć)

- Silny przeciwko Ludziom

- Siła

- Szansa na cios krytyczny

- Energia Życiowa

- Szybkość zaklęć

 

Zbroja PVP :

( KD Uchylenia, uniku, speeda/wita)

- Max PŻ/Wartość Ataku/Szybkość zaklęć *

- 4 ABS (miecze, dwuręka, sztylety, strzały)

 

Wisiorek : 

- Max PŻ/szansa na cios krytyczny *

- 4 ABS (miecze, dwuręka, sztylety, strzały)

 

Buty : 

- Max PŻ/szansa na cios krytyczny *

- 4 ABS (miecze, dwuręka, sztylety, strzały)

 

Kolczyki :

- Silny przeciwko ludziom

- 4 ABS (miecze, dwuręka, sztylety, strzały)

 

Tarcza : 

- NNO

- Siła

- Energia Życiowa

- Silny przeciwko ludziom

- Szansa na BLOK ciosów

 

Hełm : 

- Silny przeciwko ludziom

- Odporność na magię

- Regeneracja PŻ

- Szansa na otrucie

- Szansa na unik strzał

 

Bransoleta :

- Max PŻ

- % obrażeń do PŻ

- Szansa na przeszywające uderzenie

- Odporność na magię

- Silny przeciwko ludziom

___________________________________________________________________________________________________________________________________________

Opcjonalnie:

* - Bon na Max PŻ warto czasem zastąpić w zależności od tego ile na end game mamy życia. Jeżeli brakuje nam szansy na cios krytyczny to powinniśmy przemyśleć czy nie umieścić takiego bonu, w którymś przedmiocie. Nie decydując się na dobranie kryta w bizu powinniśmy w zbrojce wybrać zaklęcia lub wartość ataku. Nie samo HP decyduje o wygranej.

___________________________________________________________________________________________________________________________________________

Jak wygląda zależność dla damage skilli, a statystyk u Woja Mentala

  • Duchowe uderzenie Siła ++/ Wit +
  • Tąpnięcie Siła ++/ Wit +/ Zr +
  • Silne ciało Wit ++/ Siła +
  • Uderzenie miecza Siła ++/ Wit +/ Zr +
  • Walnięcie Siła ++/ Wit +

 

___________________________________________________________________________________________________________________________________________

PERFECT ALCHEMIA PVP:

(Na forumowej wikipedii jest alchemia perf "uniwersalna" ta natomiast jest czysto pod PVP. )

 

Leg. Smoczy Diament: INT / odp. na wachlarze / obr. umiejętności / wart. mag. ataku / odp. na obr. umiejętności

Leg. Smoczy Rubin: Siła / odp. na miecze / wart. ataku / śr. obrażenia / odp. na śr. obrażenia

Leg. Smoczy Jadeit:  Max PE / odp. na strzały / Max PŻ /  Maks. PŻ % / % obr dodanych do PŻ

Leg. Smoczy Szafir:  Zręczność / odp. na sztylety / Silny LUD / szansa na kryt / odp. na klasy

Leg. Smoczy Granat:  Max PŻ / odp. na dzwony / odp. na magię / szybk. zaklęć / 10% do PE. 

Leg. Smoczy Onyks: Wit / odp. na 2-rękę /szansa na przesz. uderzenie / Unik strzał / szansa na blok

___________________________________________________________________________________________________________________________________________

Kilka istotnych ciekawostek:

  • [PVP] Wartość magicznego ataku nie dodaje nam do DMG skilla.
  • [EXP] Umiejętność silne ciało zapewnia nam odporność na odpychanie przez bossy (Bardzo przydatne)
  • [PVP] warto zrobić drugą zbroję + kolczyki + nasior pod dzwonki. Powinniśmy radzić sobie z szamanem pod hity
  • [EXP] w broni exp powinna znaleźć się siła + silny 20/ trucie/ kryt / omdlenie.  Szerokim łukiem omijamy bronie, które mają spowolnienie. Jest to najgorszy bon do EXP'a.
  • [PVP] do szarfy pvp dodajemy łuk pvp