Poradnik dotyczący klasy wojownik Mental
Poradnik jest napisany autorsko oraz oparty jest na moich doświadczeniach, ogólnej wiedzy zdobytej w grze oraz innych poradnikach. Całość będę starał się rozbudowywać oraz aktualizować.
Wojownik mental to postać świetnie odnajdująca się na arenie PVP. Silne ciosy krytyczne z umiejętności są jego wizytówką. Dla mentala powinniśmy wybrać zdecydowanie broń dwuręczną z uwagi na większą wartość ataku. Jest to postać powolna. Łatwo gdy ktoś nie ma wprawy przestrzelić skillem... Jednak satysfakcja, którą daje krytyczne uderzenie z duchowego jest warta zachodu. Dobrą kontrą na te postać są klasy pod hity, bazujące na przeszywającym uderzeniu. Postać przyjemnie się lvluje oraz bije bossy. Nie trzeba robić dropka.
Jeżeli chodzi o bony w ekwipunku PVP:
Broń PVP (2 ręka) :
(do broni dodajemy 2 KD klasowe + KD śmierci/szybkości zaklęć)
- Silny przeciwko Ludziom
- Siła
- Szansa na cios krytyczny
- Energia Życiowa
- Szybkość zaklęć
Zbroja PVP :
( KD Uchylenia, uniku, speeda/wita)
- Max PŻ/Wartość Ataku/Szybkość zaklęć *
- 4 ABS (miecze, dwuręka, sztylety, strzały)
Wisiorek :
- Max PŻ/szansa na cios krytyczny *
- 4 ABS (miecze, dwuręka, sztylety, strzały)
Buty :
- Max PŻ/szansa na cios krytyczny *
- 4 ABS (miecze, dwuręka, sztylety, strzały)
Kolczyki :
- Silny przeciwko ludziom
- 4 ABS (miecze, dwuręka, sztylety, strzały)
Tarcza :
- NNO
- Siła
- Energia Życiowa
- Silny przeciwko ludziom
- Szansa na BLOK ciosów
Hełm :
- Silny przeciwko ludziom
- Odporność na magię
- Regeneracja PŻ
- Szansa na otrucie
- Szansa na unik strzał
Bransoleta :
- Max PŻ
- % obrażeń do PŻ
- Szansa na przeszywające uderzenie
- Odporność na magię
- Silny przeciwko ludziom
___________________________________________________________________________________________________________________________________________
Opcjonalnie:
* - Bon na Max PŻ warto czasem zastąpić w zależności od tego ile na end game mamy życia. Jeżeli brakuje nam szansy na cios krytyczny to powinniśmy przemyśleć czy nie umieścić takiego bonu, w którymś przedmiocie. Nie decydując się na dobranie kryta w bizu powinniśmy w zbrojce wybrać zaklęcia lub wartość ataku. Nie samo HP decyduje o wygranej.
___________________________________________________________________________________________________________________________________________
Jak wygląda zależność dla damage skilli, a statystyk u Woja Mentala
- Duchowe uderzenie Siła ++/ Wit +
- Tąpnięcie Siła ++/ Wit +/ Zr +
- Silne ciało Wit ++/ Siła +
- Uderzenie miecza Siła ++/ Wit +/ Zr +
- Walnięcie Siła ++/ Wit +
___________________________________________________________________________________________________________________________________________
PERFECT ALCHEMIA PVP:
(Na forumowej wikipedii jest alchemia perf "uniwersalna" ta natomiast jest czysto pod PVP. )
Leg. Smoczy Diament: INT / odp. na wachlarze / obr. umiejętności / wart. mag. ataku / odp. na obr. umiejętności
Leg. Smoczy Rubin: Siła / odp. na miecze / wart. ataku / śr. obrażenia / odp. na śr. obrażenia
Leg. Smoczy Jadeit: Max PE / odp. na strzały / Max PŻ / Maks. PŻ % / % obr dodanych do PŻ
Leg. Smoczy Szafir: Zręczność / odp. na sztylety / Silny LUD / szansa na kryt / odp. na klasy
Leg. Smoczy Granat: Max PŻ / odp. na dzwony / odp. na magię / szybk. zaklęć / 10% do PE.
Leg. Smoczy Onyks: Wit / odp. na 2-rękę /szansa na przesz. uderzenie / Unik strzał / szansa na blok
___________________________________________________________________________________________________________________________________________
Kilka istotnych ciekawostek:
- [PVP] Wartość magicznego ataku nie dodaje nam do DMG skilla.
- [EXP] Umiejętność silne ciało zapewnia nam odporność na odpychanie przez bossy (Bardzo przydatne)
- [PVP] warto zrobić drugą zbroję + kolczyki + nasior pod dzwonki. Powinniśmy radzić sobie z szamanem pod hity
- [EXP] w broni exp powinna znaleźć się siła + silny 20/ trucie/ kryt / omdlenie. Szerokim łukiem omijamy bronie, które mają spowolnienie. Jest to najgorszy bon do EXP'a.
- [PVP] do szarfy pvp dodajemy łuk pvp